۱۳۹۲ خرداد ۳۰, پنجشنبه

زینت‌آلات زنانۀ پروانه‌ای


Butterfly Womanly Decoratings
پروانه یکی از نمادهای مورد پسند بانوان بوده و در نام‌ها، لوازم آشپزخانه، پوشاک و زینت‌آلاتشان خودنمایی می‌کند. شاید آنها می‌خواهند همزمان زیبایی‌های ظاهری و باطنی خویش را بیفزایند. نوشتار کنونی به کالاهایی مانند سنجاق سر، گیره، تل، گوشواره، گردنبند، انگشتر و بند گوشی همراه اشاره کرده است.
1- سنجاق سرهای پروانه‌ای (Butterfly Head-pins)
در تصویرهای اخیر، دو مدل از تنپوش‌های زنانه برای شرکت در مهمانی‌ها به نمایش گذاشته شده است.
البته، سنجاق سرهایی به شکل پروانه هم بر زیبایی الگوی لباس و کسی که آن را می‌پوشد، خواهد افزود!
نصیبه فیضی یک دختر کوچولوی خجالتی است که در مسیر سفرم به مزار شریف با او آشنا شدم (امرداد 1389). سنجاق سر زیبایش واسطۀ این آشنایی بود.
ناگفته نماند که دستفروشان پیرامون روضۀ مبارک هم گیره‌های پروانه‌ای (Butterfly clips) دیگری را با بهای پنج افغانی می‌فروختند.
سنجاق و گیرۀ زیر نیز از خواهرزاده‌ام
و مادرش هستند. بنابراین، چنین کالایی در ایران هم یافت می‌شود.
یادآوری می‌شود که گل سر واژۀ دیگری برای اشاره به سنجاق سر می‌باشد. با توجه به آنچه گذشت، آیا هنگامش نرسیده است تا کلمۀ پروانۀ سر را آفریده و به این گونه از زینت‌آلات نسبت دهیم؟!
2- تل پروانه‌ای (Butterfly Plume)
ریحانه یک دختر کوچولوی توس‌آنجلسی است که در خیابان با او آشنا شده و با اجازۀ پدر و مادرش این عکس فوری را برداشتم (اردیبهشت 1389). انگار پروانه‌ها با تمام نیرویی که در بال‌هایشان داشتند، می‌کوشیدند تا آن فرشتۀ کوچک را در آسمان‌ها به پرواز درآورند!
3- گوشواره‌های پروانه‌ای (Butterfly Eardrops)
یک جفت گوشوارۀ زرین کودکانه که به رنگ سپید بود، به قیمت تقریبی دو میلیون ریال فروخته می‌شد (اسفند 1390). عکس زیر نماهایی از بالا و کنار این کالا را نشان می‌دهد.
عکس بعدی هم گوشوارۀ زرین نگین‌داری را در شرایط نور کم و زیاد نشان می‌دهد. این کالا 8800000 ریال ارزش داشت (اسفند 1390).
4- گردنبندهای پروانه‌ای (Butterfly Necklaces)
گردنبندهای زیر از جنس زر بوده و رنگ‌های به کار رفته در ساخت آنها با استفاده از دمای بالا ثابت شده‌اند.
نمونۀ دیگر بدلی بوده و نگینش افتاده است.
تصویر زیر گوشه‌ای از دارایی‌های الیزابت تیلور (Elizabeth Rosemond Taylor)- بازیگر سرشناس سینما- و مشتمل بر یک پروانه و سنجاقک جواهرنشان را نشان می‌دهد.
من هم یک نمونه از پروانه‌های استیل را با قیمت 250000 از شهر اصفهان و برای یک دوست تازه خریدم؛ به آن امید که شاید گره بستۀ بختم گشوده شود! (خرداد 1392)
5- انگشترهای پروانه‌ای (Butterfly Hoops)
پروانه‌ای که در شکل بالا دیده می‌شود، در واقع، نگین یک انگشتر نقره است که نزدیک به 800000 ریال ارزش داشت (فروردین 1390).
یکی از دوستان گرامی‌ام نیز تصاویری از انگشتر زیبای بدلی‌اش را که به قیمت 110000 ریال (بهمن 1389) خریده بود، برایم فرستاد. یک پروانۀ سپید بزرگ روی نگین این کالا خودنمایی می‌کند
ولی سه پروانۀ فیروزه‌ای هم پیرامونش قرار دارند!
وی در این باره می‌گوید: «من همیشه دنبال چیزهای متفاوت می‌گردم و این انگشتر در نگاه اول توجهم رو جلب کرد. خیلی دوسش دارم و همه هم میگن خیلی خوشگله ... اما وقتی ازشون می‌خوام در مورد قیمتش نظر بدن، همه بالای پنجاه هزار تومن قیمت میدن و من میگم شاید من زیادی ارزون خریدمش!»
6- بند گوشی همراه (Mobile Sling)
گوشی‌های همراه با همه‌گیری کاربرد روزافزونشان به یک کالای تجملاتی تبدیل شده‌اند. بنابراین، هنگامی که خواهر کوچکترم- خدیجه- گوشی تازه خرید، یک بند پروانه‌ای نیز همراهش بود!
7- ناخن‌های پروانه‌ای (Butterfly Nails)
خالکوبی پروانه‌ای موضوعی است که به بررسی آفرینش نقش پروانه بر روی اندام‌های گوناگون آدمیان می‌پردازد. ناخن پروانه‌ای نیز ترکیبی دیگر از هنرهای نقاشی، طراحی و ناخن‌های بلند طبیعی یا مصنوعی می‌باشد که بر زیبایی بانوان خواهد افزود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر